Geen categorie

Al 35.000 kaartjes verkocht voor vernieuwd Rijksmuseum

0 0
Read Time:58 Second

Nieuws

Het Rijksmuseum heropent pas op 13 april, maar nu zijn er online al meer dan 35.000 toegangskaarten verkocht. Vermoedelijk zullen dat er in de komende weken nog veel meer worden, want de reclamecampagne is van start gegaan met een televisiespot.

In de eerste commercial loopt schrijfster Sophie van der Stap door het museum en licht zo alvast een tipje van de sluier op. Later volgen er nog spotjes met oud-voetballer Ruud Gullit en het meisje Puck. De korte filmpjes zijn gemaakt door regisseur Jan de Bont, zelf lid van de International Circle, een vriendenclub van het Rijksmuseum met kunstliefhebbers over de hele wereld.

Jan de Bont en Puck. Foto: Bert Teunissen.
Jan de Bont en Puck. Foto: Bert Teunissen.

De keuze voor Ruud Gullit en Sophie van der Stap is vanwege hun band met het Rijksmuseum. Zij kennen het museum goed, maar ieder op hun eigen manier. Het meisje Puck kent het museum juist niet en gaat voor het eerst op ontdekkingstocht.

Inmiddels wordt er in het Rijksmuseum hard gewerkt om alles voor de opening in orde krijgen. Vandaag werd de Nachtwacht  overgebracht naar zijn vaste plek, de Nachtwachtzaal.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Share