Geen categorie

Prijs voor Van Gogh-campagne Donald Duck

0 0
Read Time:45 Second

De Donald Duck heeft gisteren een Mercur gewonnen in de categorie Marketingactie van het Jaar. Het vrolijke weekblad kreeg de onderscheiding voor zijn Vincent van Gogh-campagne.

Volgens de jury is het blad “briljant” bezig met het merk. Naar aanleiding van het Van Gogh-jaar kwam er een speciale editie, helemaal in het teken van Vincent van Gogh. In het Van Gogh Museum hing zelfs tijdelijk een olieverfportret van Donald Duck in de stijl van de beroemde Nederlandse schilder.

Cover van Donald Duck 22, 2015. Foto: Evert-Jan Pol.
Cover van Donald Duck 22, 2015. Foto: Evert-Jan Pol.

Het tijdschrift ontwikkelde bovendien een Donald Duck in de klas-pakket met extra lesinput over het thema. Het speciale Van Gogh-nummer werd door alle pr eromheen de best verkochte editie van 2015.

De Mercur is een jaarlijkse vakprijs voor publiekstijdschriften. Donald Duck laat op Twitter weten een apetrotse eend te zijn.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Share