Museum voor Communicatie koopt Google Glass

Het Museum voor Communicatie heeft zijn collectie op het gebied van communicatie uitgebreid met een Google Glass. In Nederland zijn momenteel slechts drie mensen in het bezit van een dergelijke slimme bril. De Glass van een van hen, Daphne Channa Horn, is na drie maanden intensief gebruik aan vervanging toe. Het Haagse museum kreeg vervolgens de kans haar exemplaar aan te kopen.

Daphne Channa Horn met de Google Glass. Foto: Daphne Channa Horn.

“We zijn heel blij met het verwerven van de gebruikte Google Glass van Daphne”, aldus Janneke Hermans, conservator telecommunicatie. “Google Glass representeert een duidelijk moment in de verandering van communicatie. Daarnaast past het object perfect in onze missie. Het Museum voor Communicatie stelt de impact van communicatie aan de orde. Ook sluit het naadloos aan op onze kernthema’s privacy en sociale media sinds de zestiende eeuw.”

Een Google Glass is een op het hoofd draagbare computer, die oogt als een bril. Hij is te gebruiken als een smartphone, maar dan volledige handsfree. De bril reageert op spraak. De Google Glass zal binnenkort, samen met een serie foto’s die Daphne Channa Horn ermee maakte, te zien zijn in het Museum voor Communicatie.

Share